Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(40)
Forma i typ
Książki
(37)
Publikacje promocyjne
(8)
Albumy i książki artystyczne
(2)
Filmy i seriale
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Druki ulotne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(40)
Placówka
Wypożyczalnia
(40)
Autor
Szkudłapska Aleksandra
(10)
Koriat Karolina
(6)
Poniatowska Patrycja
(6)
Szynwelska Anna
(5)
Anessi Thomas (1963- )
(4)
Kluszczyński Ryszard Waldemar (1952- )
(4)
Kulazińska-Grobis Agnieszka (1977- )
(4)
Wołodźko Agnieszka (1961- )
(4)
Grabarczyk Małgorzata
(3)
Kluszczyński Ryszard Waldemar
(3)
Olsza Małgorzata
(3)
Anessi Thomas
(2)
Charzyńska Jadwiga
(2)
Leszkowicz Paweł
(2)
Wielebska Kamila
(2)
Woszczenko Jolanta
(2)
Wołodźko Agnieszka
(2)
Zawistowska-Toczek Dagmara
(2)
Anessi Thomas (1963-)
(1)
Bardun Ûliâ
(1)
Bienert Dorothee (1966- .)
(1)
Blaszk Martin
(1)
Budzyński Tomasz (1962- .)
(1)
Buraczewska Jowita
(1)
Ceynowa Andrzej (1951-)
(1)
Cichocki Sebastian (1975-)
(1)
Ciesielska Jolanta
(1)
Cvetaeva Elena (1965- )
(1)
Czubak Bożena
(1)
Dolińska Jagoda
(1)
Dominiczak Jacek
(1)
Draganović Julia (1963- )
(1)
Efic Andrej
(1)
Efic Andrej Alekseevič (1990-)
(1)
Fomina Aleksandra (1980- )
(1)
Giesek Magdalena
(1)
Gilewska Anna
(1)
Grabska Zuzanna
(1)
Guzowska Marzena Beata
(1)
Hirszfeld Aleksandra
(1)
Józefowicz Katarzyna (1959- )
(1)
Kluszczyński Ryszard Waldemar (1952-)
(1)
Knera Jakub
(1)
Kolenda Karolina (1982- )
(1)
Konnak Paweł (1966-)
(1)
Kubaitis Algirdas
(1)
Kulaszewicz Dominik
(1)
Kulazińska Agnieszka (1977-)
(1)
Kulazińska-Grobis Agnieszka (1977-)
(1)
Le Cras Marion
(1)
Lebedeva Valerija
(1)
Litorowocz Anna
(1)
Miękus Krzysztof
(1)
Miękus Krzysztof (1975-)
(1)
Piórkowska Barbara (1974- )
(1)
Popov Trofim
(1)
Prokopowicz Olesia
(1)
Rogulski Marek Rogulus (1967-)
(1)
Rosińska Kamila
(1)
Rosińska-Balde Kamila
(1)
Ross Stefani
(1)
Rózga Beata
(1)
Schmidt Hauke
(1)
Shamova Yekaterina
(1)
Strukowska Dorota
(1)
Szczepańska Helena
(1)
Szulakowska Urszula
(1)
Topolski Krzysztof (1973-)
(1)
Umanskij Evgenij (1961- )
(1)
Vaičiulytė-Romančuk Ona (1958- )
(1)
Wirkus Karolina
(1)
Wojewoda Agnieszka
(1)
Wolański Tadeusz Z
(1)
Česnokova Irina (1965- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(40)
Język
polski
(40)
Temat
Sztuka
(13)
Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia
(12)
Sztuka polska
(5)
Wystawy sztuki
(5)
Centrum Sztuki Współczesnej "Łaźnia"
(3)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(3)
Performance
(3)
Wideo-art
(3)
Artyści australijscy
(2)
Centrum Sztuki Współczesnej "Łaźnia" (Gdańsk)
(2)
Centrum Sztuki Współczesnej Kronika (Bytom)
(2)
Dźwięk
(2)
In Out Festival
(2)
Instalacja (szt.plast.)
(2)
Konkursy i festiwale artystyczne
(2)
Muzyka
(2)
Przestrzeń publiczna (urbanistyka)
(2)
Sztuka konceptualna
(2)
Tematy i motywy
(2)
Współpraca transgraniczna
(2)
"Zachęta" Narodowa Galeria Sztuki (Warszawa)
(1)
Akcja (dzieło sztuki)
(1)
Arcadiou, Stelios
(1)
Artyści amerykańscy
(1)
Artyści kanadyjscy
(1)
Automaty
(1)
Ben-Ary, Guy (1967- )
(1)
Biotechnologia
(1)
Bravo Carreño, Mauricio (1967- )
(1)
Bravo Carreño, Victor Hugo
(1)
Centrum Rzeźby Polskiej (Orońsko)
(1)
Ciało
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Czerwonka, Witosław (1949-2015)
(1)
Dzielnice miast
(1)
Feingold, Ken (1954- )
(1)
Film
(1)
Galeria Arsenał (Białystok)
(1)
Galeria Miejska "Arsenał" (Poznań)
(1)
Galerie sztuki
(1)
Gliszczyński, Krzysztof
(1)
Hirst, Damien 1965
(1)
Instalacja wideo
(1)
Józefowicz, Katarzyna (1959- )
(1)
Józefowicz, Katarzyna 1959
(1)
Karsten, Danuta 1963
(1)
Katalog wystawy
(1)
Klaman, Grzegorz 1959
(1)
Konkursy i festiwale
(1)
Kontrkultura
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Kurek, Julia (1984- )
(1)
Lejman, Dominik 1969
(1)
Maszyny
(1)
Moda
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka polska
(1)
Nauka
(1)
Performance (sztuka)
(1)
Poeci polscy
(1)
Poezja polska
(1)
Program Współpracy Transgranicznej EISP Litwa-Polska-Rosja 2007-2013
(1)
Przestrzeń publiczna (urban.)
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Rodríguez Pino, Javier (1981- )
(1)
Rzeźba polska
(1)
Stelarc (1946- )
(1)
Sztuka angielska
(1)
Sztuka i nauka
(1)
Sztuka i technika
(1)
Sztuka nowych mediów
(1)
Sztuka rosyjska
(1)
Technika i sztuki
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Tresset, Patrick
(1)
Turystyka
(1)
Ubiory
(1)
Vorn, Bill
(1)
Współpraca kulturalna
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Zamiara, Wojciech (1960- )
(1)
Zeballos Contreras, Mario
(1)
Temat: czas
2001-
(17)
2001-0
(5)
1901-2000
(4)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
1901-
(1)
1945-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Gdańsk (woj. pomorskie)
(17)
Kaliningrad (Rosja)
(3)
Kłajpeda (Litwa, okr. kłajpedzki)
(3)
Bytom (woj. śląskie)
(2)
Polska
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Gdańsk (Polska)
(1)
Meksyk
(1)
Orońsko (woj. mazowieckie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Sopot (woj. pomorskie)
(1)
Warszawa
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Katalog wystawy
(10)
Informator
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Etiuda filmowa
(2)
Katalogi wystaw
(2)
Sztuka australijska
(2)
Sztuka polska
(2)
Album
(1)
Antologia
(1)
Film animowany
(1)
Opracowanie
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Szkic
(1)
Sztuka amerykańska
(1)
Sztuka chilijska
(1)
Sztuka kanadyjska
(1)
Sztuka litewska
(1)
Sztuka rosyjska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(9)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
40 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja „Sztuka i kultura robotów. BILL VORN i jego Histeryczne Maszyny” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w 2014 roku wystawie kanadyjskiego artysty Billa Vorna „Histeryczne Maszyny”. Histeryczne maszyny stanowią doskonały przykład twórczości Vorna. Każda z nich jest aluminiową, ośmionożną formą zwisającą z sufitu, przypominającą kształtem ogromnego pająka. Jest zaopatrzona w kilka systemów: sensoryczny, motoryczny i kontrolny, które wspólnie odgrywają rolę autonomicznego układu nerwowego. Sensory pozwalają Maszynom odkryć obecność widzów w przestrzeni wystawienniczej a to, w dalszej kolejności, prowadzi je do podjęcia wobec nich różnych działań. Histeryczne maszyny, poza fizycznymi interakcjami z publicznością, inicjują również więzi emocjonalne. Ich hybrydyczny status, wiążący właściwości żywych organizmów i urządzeń technicznych prowadzi widzów do reakcji o podobnie niejasnej, ambiwalentnej strukturze, w których afekty łączą się z zainteresowaniem poznawczym a empatia miesza z pierwotnym lękiem i krzyżuje z technofobią. Ryszard W. Kluszczyński
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Vor.1 [Wypożyczalnia], Dublety 286 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja „KEN FEINGOLD: Figury mowy” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Gdańskiej Galerii Miejskiej 2 w 2014 roku w ramach projektu Art+Science Meeting wystawie prac amerykańskiego artysty Kena Feingolda. Autorami tekstów są: kurator wystawy, krytyk i teoretyk Ryszard W. Kluszczyński, artysta konceptualny Ken Feingold, historyk i teoretyk mediów Errki Huhtamo, historyk sztuki Edward Shanken, Kierownik Katedry Nauk o Sztuce na Wydziale Edukacji Artystycznej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu Ewa Wójtowicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 287 [Wypożyczalnia], Artyści Fei.1 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja „Sztuka bio-robotyczna i jej konteksty kulturowe” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w 2015 roku wystawie prac australijskiego artysty Guya Ben - Ary. Autorami tekstów są: kurator wystawy, krytyk i teoretyk Ryszard W. Kluszczyński, twórca bio artu Guy Ben- Ary, profesor nauk politycznych na Uniwersytecie w York Shannon Bell, krytyk sztuki i kurator Monica Bello, historyk sztuki i teoretyk kultury, profesor w ośrodku PAST Dmitry V.Galkin, artysta Andy Gracie, niezależna kuratorka, pisarka i artystka Gemma Ben – Ary, artystka, pisarka i naukowiec Kirsten Hudson, doktor Joanna Jeśman, kulturoznawczyni, artystka interdyscyplinarna Tanya Visosevic, artysta interdyscyplinarny Nathan Thompson, artystka i kuratorka Boryana Rossa oraz doktorankta na Uniwersytecie Łódzkim Martyna Michalska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 284 [Wypożyczalnia], Artyści Ben.1 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja „Mięso, metal i kod / rozchwiane chimery STELARC” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w 2014 roku wystawie prac australijskiego artysty Stelarca. Autorami tekstów są: kurator wystawy, krytyk i teoretyk Ryszard W. Kluszczyński, twórca performansów i instalacji Stelarc, muzyk, teoretyk i historyk sztuki Maciej Ożóg, wykładowca i ekspert do spraw mediów Piotr Zawojski, pisarka, artystka i kuratorka Joanna Żylińska, historyk sztuki i kurator Andreas Broeckmann, performer, muzyk i pisarz Marco Donnarumma, badaczka analizy przemian dyskursu przestrzeni w mediach nowej generacji Anna Nacher, pisarz, tłumacz i artysta dźwiękowy Morten Søndergaard.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Ste.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Kon.4 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fragment tekstu: „ Ideą towarzyszącą przez wiele lat wystawie Witosławowi Czerwonce była idea działania autonomicznego, traktowana jako priorytet niemal przez wszystkich artystów kierunków awangardowych. Jej celem było zbudowanie takiego rodzaju gestu artystycznego, gdzie „własna rola kreacyjna sprowadzona byłaby do minimum”. Procesualny i automatyczny, powtarzalny i bezosobowy stosunek o rzeczywistości zewnętrznej miał na celu wyeliminowanie z dzieła sztuki wszelkiej dodatkowej, poza obrazowej treści. Artystom broniącym autonomii sztuki (co czynili w obronie „wyższych uniwersalnych wartości”) rozum nie dopuszczał do wyrażania emocji, umysł rządził instynktami, a wyobraźnię i intuicyjne działania wypierała przewidywalna i z góry założona przez twórcę teoria gry, koncept, piękno abstrakcyjnego, hipotetycznego modelu świata, przynależnego jedynie do świata sztuki”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Cze.6 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Bliski nieznajomy” („Close Stranger”), red. Aleksandra Formina, Valerija Lebiedieva, Yulia Bardun, Irina Tchesnokova, Agnieszka Wołodźko Katalog prac artystów polskich, litewskich i rosyjskich, którzy uczestniczyli w wystawie zorganizowanej w latach 2013-2014 w Gdańsku, Kaliningradzie i Kłajpedzie. Byli to: Jurga Barilaitė [LT], Blyablyas Oleg [RU], Alexey Chebykin [RU], Angelika Fojtuch [PL], Laura Garbštienė [LT], Artur Gogołkiewicz [PL], Nerijus Jankauskas [LT], Egor Luchshev [RU], Alexander Lyubin [RU], Jacek Niegoda [PL], Agata Nowosielska [PL], Grigory Selsky [RU], Remigijus Treigys [LT], Yury Vassiliev [RU], Marta Vosyliute [LT], Julita Wójcik [PL], Piotr Wyrzykowski [PL], Laura Zala (Zalagaityte) [LT]. Prace powstały w wyniku dwutygodniowych rezydencji, jakie artyści odbyli w partnerskich miastach. Stanowiły one ich komentarze do zebranych wrażeń. Dzięki temu zawartość ekspozycji pozwoliła na świeże spojrzenie na współczesne relacje pomiędzy Rosją, Litwą i Polską.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne B.55 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka w przestrzeni publicznej/ Street art 10 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sympozjum „Problematyczna, niewygodna, niejasna – rola sztuki w przestrzeni publicznej” odbyło się w Gdańsku 23-24 listopada 2012. Jego kuratorami byli Julia Draganovic i Adam Budak, którzy w imieniu Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia zaprosili międzynarodowych artystów, krytyków i kuratorów, by wzięli udział w dyskusji obejmującej różnorodne perspektywy i doświadczenia, a także mającą na celu wyodrębnienie ról, które artyści, kuratorzy, projektanci i architekci mogliby odgrywać w rewitalizacji i regeneracji przestrzeni publicznej.
Rok po tym wydarzeniu, CSW Łaźnia opublikowało książkę o tym samym tytule, stanowiącą podsumowanie sympozjum. Porządek kolejnych esejów opublikowanych w książce wynika ze struktury samego sympozjum. Stanowią one rozszerzone wersje ustnych prezentacji tych referentów, którzy byli w stanie wziąć udział w projekcie wydawniczym, który trwał zaledwie kilka miesięcy. Chantal Mouffe, główna wykładowczyni sympozjum, przedstawiła swoje refleksje na temat „Krytycznych praktyk artystycznych jako interwencji przeciwko hegemonii”, a Mika Hannula zgodził się na przedruk rozdziału z jego książki Politics, Identity and Public Space (Expodium 2) pod tytułem „Imaginaria społeczne”. Swoje teksty zaprezentowali również Mel Chin i Barbara Holub, a także kuratorki Julia Draganović, Aneta Szyłak i Joanna Warsza, omawiając w nich najlepsze modele praktyki i rozważając kwestie takie jak: jakiego rodzaju strategie oferują dostęp do istniejących systemów wiedzy i wspierają współpracę pomiędzy różnymi partnerami? W drugiej sekcji zatytułowanej „Muzeum bez muzeum” kuratorka Claire Doherty oraz artyści: Maria Papadimitriou i Bert Theis starają się odpowiedzieć na pytanie, na ile sztuka publiczna stanowić może uzupełnienie czy alternatywę dla muzeów i rozważają strategie usprawnienia organizacji wewnętrznej. Ponadto na potrzeby publikacji Jadwiga Charzyńska, Dyrektor Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, napisała obszerne wprowadzenie, a Agnieszka Wołodźko zaprezentowała przegląd sztuki publicznej w Gdański w ostatnich dziesięcioleciach.
Autorzy tekstów: Chantal Mouffe, Mika Hannula, Jadwiga Charzyńska, Julia Draganovic, Mel Chin, Barbara Holub, Aneta Szyłak, Joanna Warsza, Claire Doherty, Maria Papadimitriou, Bert Theis, Agnieszka Wołodźko
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka w przestrzeni publicznej/ Street art 9 [Wypożyczalnia], Dublety 426 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa „La forma del diablo” jest prezentacją prac czwórki chilijskich artystów. Tematem wystawy jest refleksja nad współczesnymi formami obrazowania zła. Co kojarzy nam się z figurą diabła? Fotografie wojennych zniszczeń, zdjęcia zakapturzonych postaci czy wytatuowanych bandytów? Prace artystów prezentowane w ramach wystawy nie dają jasnych odpowiedzi. Postać diabła przybiera w nich abstrakcyjną formę, bestii kierującej się żądzą chaosu i zniszczenia. Prace prezentowane w ramach wystawy powstały podczas pobytu rezydencyjnego w Gdańsku. Są swoistą odpowiedzią na miejską przestrzeń miasta, artyści sięgają do pamięci traumy, jaką naznaczone jest miejsce – wojennej destrukcji i dezintegracji. Stawiają pytania co powstało z powojennego „nie-miejsca”, jak jego fragmenty funkcjonują we współczesnej świadomości. Ich prace w dosłowny sposób odpowiadają również na najnowszą historię kraju z którego pochodzą – spektaklu przemocy, którego sceną było Chile. W komiksach Javier Rodrigueza pojawia się budząca lęk postaci młodzieńca ukrywającego swoją twarz. Victor Hugo Bravo w punkowych instalacjach wykorzystuje łatwo rozpoznawalne militarne elementy, artysta tworzy swoistą abstrakcyjną mapę przemocy, w której polityczne totalitaryzmy pokrywają się z obrazami tortur, więzień, masakr. W czarno-białych fotografiach Mauricio Bravo twarz artysty zamienia się w strzelniczą tarczę. Prace artystów nie oskarżają politycznych systemów o dokonaną przemoc. Ich refleksja sięga głębiej, do uniwersalnej natury zła, żądzy zniszczenia towarzyszącej człowiekowi od początków historii.
Wystawa “La forma del diablo” kończy cykl prezentacji w ramach projektu “Cities on the edge”, w którym zaprezentowane zostały m.in.: prace artystów z Kuby, Kolumbii, Iranu. Cykl miał na celu analizę sztuki obszarów na krawędzi – poza granicami naszych zainteresowań, kojarzonymi bardziej z konfliktami niż sztuką. Wystawy była próbą innego spojrzenia, wyjścia poza stereotypowe, europocentryczne postrzeganie regionu poprzez pryzmat turystycznej pocztówki bądź telewizyjnego newsa. Prace artystów często otwierały tymczasowe przestrzenie, mówiły o problemach społecznych. Brak socjologii sprawił, iż pomimo odległości, zagadnienia poruszane przez twórców wydały się wyjątkowo bliskie. Brak obrazu konfliktu, binarnych podziałów pozwolił na analizę zagadnień uniwersalnych. Wspólnym mianownikiem prac prezentowanych w ramach wystaw była kondycja współczesnego homo politicus, człowieka uwikłanego w politykę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne F.16 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Józ.2 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Patrick Tresset podejmuje w swoich pracach dyskurs dotyczący twórczości i jej współczesnych, transhumanistycznych postaci. Rozważa kwestie przeobrażeń sztuki, uruchamia refleksję na temat strategii jej tworzenia, jak też i doświadczania. Z drugiej strony podejmuje problem miejsca, jakie w ludzkim świecie zajmują roboty i inne formy sztucznej inteligencji oraz przyszłości ich wzajemnych relacji.
Szczególna wartość i wyrafinowanie twórczości Patricka Tresseta wynika nie tylko ze statusu, jaki uzyskują jej wytwory – zarazem podmioty i przedmioty, dzieła i twórcy. Walory te biorą się również ze znamionującego ją hybrydycznego splotu różnych tendencji i rodzajów artystycznych, które spotykają się w jego dziele: rysunek, sztuka kinetyczna, sztuka cybernetyczna, sztuka robotyczna, sztuka generatywna, performance art, sztuka interaktywna, sztuka instalacji, konceptualizm – wyliczenie to nie jest jeszcze kompletne. Interakcje między nimi budują wewnętrzną dynamikę prac Tresseta, jako form sztuki hybrydycznej, odgrywając też istotną rolę w charakterystyce jej właściwości i ogólnej wymowy. Znaczenie jego sztuki wynika również ze skali i rangi problemów estetycznych, filozoficznych i społecznych, które wyławia i uczytelnia, bądź też prowokuje, stawia i poddaje rozważaniom, stając się w ten sposób ważną częścią współczesnych dyskursów artystycznonaukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Tre.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 285 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne S.19 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Katalog dokumentuje cztery wystawy, które odbyły się w ramach cyklu „Cities on the edge”: „Here and Now”, „Polityko: nie lubię cię, ale to ty mnie kochasz”, „Ściana, za którą coś/nic٭ się nie stało”, „Bogota. Miasto na krawędzi”. W ramach wystaw swoje prace zaprezentowali artyści z Autonomii Palestyńskiej, Kuby, Kolumbii, miejsc, które bardziej kojarzą nam się z konfliktami niż sztuką. Cykl był refleksją na temat środowiska życia współczesnego „homo politicus”, człowieka uwikłanego w politykę. Celem projektu było wyjście poza europocentryzm, perspektywę wyznaczaną przez granice kontynentu i spojrzenie na kraje, kultury nam bliskie - a jednocześnie odległe. Każda z wystaw była wynikiem spotkania i dialogu.
Publikacja poprzedzona wstępem Tomasza Marcina Wrony „Obrzeża sztuki” prezentuje sylwetki artystów biorących udział w projekcie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne C.28 [Wypożyczalnia], Dublety 359 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Instytucje/ Kolekcje G.2 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
DVD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 428 [Wypożyczalnia], Instytucje/ Kolekcje G.3 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne V.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Fragment tekstu z katalogu: „Otwarte w 1988 roku Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia zaliczane jest obecnie do najważniejszych instytucji artystycznych w Polsce. Oba programy: wystawienniczy oraz edukacyjny reagują na bieżące zjawiska kulturalno cywilizacyjne. W programach tych znajdują się wystawy, konferencje naukowe, wykłady, koncerty, performanse, warsztaty i pokazy filmowe. W 2013 roku w odpowiedzi na duże zapotrzebowanie na wydarzenia kulturalne, otwarty został nowy budynek Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia 2 w Gdańsku w Nowym Porcie. Działalność tego oddziału zaprojektowana została w dużej mierze z myślą o programie rezydencji artystycznych, który stanowi uzupełnienie dynamicznego programu działalności CSW Łaźnia. Za jeden z priorytetów stawia on wspieranie artystów, oferując im miejsce do twórczych poszukiwań. Nacisk kładziony jest na sztuki wizualne, jednak inne dziedziny, w tym muzyka, taniec współczesny czy performans są również brane pod uwagę (…)”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Instytucje/ Kolekcje G.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst powstał po podróży kuratorek i kuratorów , artystów, pisarek i pisarzy, dziennikarzy, badaczy społecznych i krytyków sztuki do Kłajpedy, Kaliningradu i spacerach po Gdańsku w ramach programu Close Stranger / Bliski Nieznajomy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 58 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej